PARTIR UN JOUR
Premiul publicului și premiul pentru cea mai bună muzică originală – Clermont-Ferrand 2022; Premiul publicului, Premiul criticilor și premiul pentru cea mai bună interpretare (Bastien Bouillon) – Off Courts Trouville 2021; Premiul publicului și Premiul Juriului – Séquence court métrage 2021
Despre Amélie Bonnin
În calitate de director artistic și regizor, Amélie Bonnin se află la granița dintre diferite discipline.
Absolventă de grafică (Olivier de Serres la Paris, UQAM la Montreal) și de scenaristică (La Fémis), proiectele sale combină grafica, desenul, scrierea și video.
Ea a regizat în special documentarele La mélodie du boucher (Arte – 2013) și La Bande des Français (France 3 – 2018 / co-regizat cu Aurélie Charon). PARTIR UN JOUR este prima ei ficțiune.
Descrierea secțiunii
Format inovator și surprinzător prin excelență, scurtmetrajul își face pentru cea de-a doua oară loc în selecția Festivalului, într-o secțiune scurtă, dar care acoperă o diversitate de stiluri. Un juriu compus din trei tineri critici de film va alege regizorul câștigător, care va fi invitat pentru un sejur de creație la Rezidența de Buzunar a Institutului Francez din România la București. Juriul este compus din Dora Leu, Călin Boto și Andreea Chiper.
Membrii juriului
Dora Leu este critic de film și masterandă la filmologie în cadrul UNATC. A terminat anterior regia și în paralel o licență în Istoria Artei. Este redactor coordonator al revistei FILM MENU, iar marile sale pasiuni includ cinema-ul japonez, videoclipurile muzicale și trupe de post-punk din Irlanda. Lucrează în prezent la un documentar de arhivă despre radio.
Călin Boto e critic și jurnalist de film, redactor la Acoperișul de Sticlă și Films in Frame. A participat la ateliere internaționale de critică de film în Varșovia, Palić, Sarajevo și Locarno (2018, 2019, 2021) ca mai apoi să primească Premiul „Ion Cantacuzino” pentru publicistică cinematografică din partea Uniunii Cineaștilor din România (2021). Ține o rubrică la Revista Arta, colaborează cu festivalurile bucureștene BIEFF și ART200, iar de-a lungul ultimului an a curatoriat selecții de cinema românesc mut pentru proiectele intermedia ale Centrului Cultural pentru Imagine și Sunet („Short Sounds” & „Ficțiuni sonore”), precum și o parte a expoziției „Aici.Acum” (Rezidența Scena9).
Andreea Chiper este critic de film și, momentan, studiază filmul documentar la UNATC. Este redactor-adjunct al revistei studențești Film Menu și coordonator la cineclubul afiliat revistei. Face parte din echipa OWR de câțiva ani și crede tot mai mult în posibilitatea ca documentarul să salveze cândva lumea.