LE MONDE EN SOI
Premiul pentru cea mai bună regie și premiul Universității din Namur – Festivalul de Film Franconfon, Namur; Premiul pentru cel mai bun scurtmetraj – Filmfest Osnabrück; Label Short Film Market Picks – Clermont Ferrand; Premiul Movistar+ și Premiul juriului tinerilor profesioniști – Unifrance; Marele Premiu – Festival des Nuits Magiques, Bègles; Premiul pentru cel mai bun scurtmetraj de animație – iFilm Fest, Londra
Despre Sandrine Stoïanov & Jean-Charles Finck
Sandrine Stoïanov și Jean-Charles Finck sunt un cuplu de artiști care au studiat la școli de arte frumoase și au contribuit de atunci la numeroase filme și seriale de animație, Sandrine ca animatoare și designer, iar Jean-Charles ca storyboarder, scenarist și regizor. „Irinka și Sandrinka” (2006) a fost primul lor film realizat împreună.
Descrierea secțiunii
Format inovator și surprinzător prin excelență, scurtmetrajul își face pentru cea de-a doua oară loc în selecția Festivalului, într-o secțiune scurtă, dar care acoperă o diversitate de stiluri. Un juriu compus din trei tineri critici de film va alege regizorul câștigător, care va fi invitat pentru un sejur de creație la Rezidența de Buzunar a Institutului Francez din România la București. Juriul este compus din Dora Leu, Călin Boto și Andreea Chiper.
Membrii juriului
Dora Leu este critic de film și masterandă la filmologie în cadrul UNATC. A terminat anterior regia și în paralel o licență în Istoria Artei. Este redactor coordonator al revistei FILM MENU, iar marile sale pasiuni includ cinema-ul japonez, videoclipurile muzicale și trupe de post-punk din Irlanda. Lucrează în prezent la un documentar de arhivă despre radio.
Călin Boto e critic și jurnalist de film, redactor la Acoperișul de Sticlă și Films in Frame. A participat la ateliere internaționale de critică de film în Varșovia, Palić, Sarajevo și Locarno (2018, 2019, 2021) ca mai apoi să primească Premiul „Ion Cantacuzino” pentru publicistică cinematografică din partea Uniunii Cineaștilor din România (2021). Ține o rubrică la Revista Arta, colaborează cu festivalurile bucureștene BIEFF și ART200, iar de-a lungul ultimului an a curatoriat selecții de cinema românesc mut pentru proiectele intermedia ale Centrului Cultural pentru Imagine și Sunet („Short Sounds” & „Ficțiuni sonore”), precum și o parte a expoziției „Aici.Acum” (Rezidența Scena9).
Andreea Chiper este critic de film și, momentan, studiază filmul documentar la UNATC. Este redactor-adjunct al revistei studențești Film Menu și coordonator la cineclubul afiliat revistei. Face parte din echipa OWR de câțiva ani și crede tot mai mult în posibilitatea ca documentarul să salveze cândva lumea.